Online marketing

Online marketing bij mij betekent: beter gevonden in Google door middel van zoekmachine optimalisatie, meer rendement uit Google Ads en een groter bereik op social media kanalen. Verkeer naar je website alleen is niet genoeg, nee, aan het einde van de dag draait het om keiharde euro’s. Meer omzet dan kosten is het doel van internet marketing en daar zal ook jouw online marketing strategie op ingestoken worden. Ik bied online marketing in Stolwijk en omstreken aan om jouw bedrijf te helpen groeien.

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met me op om te sparren over jouw online marketing vraagstukken!

Klaar voor online groei?

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Een belangrijk onderdeel van online marketing is zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO. Met zoekmachine optimalisatie wil je hoger in de zoekmachines komen en dan voornamelijk in Google. Dit omdat Google de meestgebruikte zoekmachine van de wereld is. Bijna 32% van de mensen klikt op het eerste resultaat in Google. 25% klikt op het tweede resultaat en 19% op het derde resultaat. Sta je dus niet in de top 3 van Google? Dan is de kans groot dat je geen verkeer naar je website trekt door middel van de organische resultaten, zonde! Maar hoe kom je dan hoger in Google? Het is hierbij belangrijk dat je voldoet aan de drie pijlers van SEO, namelijk: content, website techniek en autoriteit.

Content

De eerste belangrijke pijler van SEO is content. Content door middel van tekst en afbeeldingen op je website is belangrijk om te scoren in Google. Naast dat content op je website belangrijk is voor zoekmachine optimalisatie, is dit ook gewoon belangrijk voor je overall online marketing. Het is namelijk belangrijk om de bezoekers op je website over te halen om klant te worden. En hoe doe je dit? Juist met ijzersterke content! Voor Google is content belangrijk om te begrijpen waar jouw website over gaat. Hoe beter jouw content is, hoe hoger je website komt in Google. Hierbij gaat het om zowel de lengte van de content als om de diepgang van de content. Schrijf dus kwalitatieve content dat gericht is op de gebruiker, dit is namelijk ook wat Google wilt zien.

Website techniek

Een ander belangrijk aspect van zoekmachine optimalisatie is de techniek van de website. Er zijn tal van technische punten die goed moeten staan op de website. De belangrijkste take-away van de website techniek is de gebruiksvriendelijkheid. Een website dat makkelijk te gebruiken is voor de bezoeker, zal gewaardeerd worden door Google. Hierbij moet je denken aan punten als:

  • Websitesnelheid: hoe sneller hoe beter
  • Een duidelijke navigatiestructuur
  • Het hebben van een goede interne linkstructuur
  • Het beschrijven van afbeeldingen

Door deze punten door te voeren maak je een website gebruiksvriendelijker. Mensen kunnen namelijk makkelijk de website gebruiken en zullen dan ook langer op de website blijven en eerder tot conversie overgaan. Dit deel van zoekmachine optimalisatie is ook weer voor zowel SEO belangrijk als voor de gehele online marketing.

Autoriteit

Ook het hebben van een grote website autoriteit is belangrijk voor zoekmachine optimalisatie. Een grote website autoriteit verkrijg je door backlinks naar je website te genereren. Hierbij is niet alleen de hoeveelheid aan backlinks naar je website belangrijk, maar vooral het genereren van backlinks met hoge kwaliteit zal ervoor zorgen dat jouw website meer autoriteit opbouwt. Helaas krijg je niet zomaar backlinks naar je website, maar daar moet je ook echt wat voor doen. Dit noemen we linkbuilding. Door middel van goede linkbuilding verkrijg je kwalitatieve backlinks naar je website toe en zorg je voor een natuurlijk linkprofiel.

Start met online groei

Zoekmachine adverteren (SEA)

Verkeer en verkopen halen uit zoekmachines door middel van goede advertenties hoort ook bij online marketing. Bij online marketing is het belangrijk dat het meer oplevert dan dat het kost. Met Google Ads kan je hier goed op sturen en weet je precies wat eruit gaat en hoeveel dit oplevert. Het mooie van SEA is dat het je meteen bovenaan in Google krijgt, echter kost dit uiteraard advertentiegeld. Dit in tegenstelling tot SEO waarbij er geen advertentiegeld betaald hoeft te worden, maar het duurt wel langer voordat je op topposities zichtbaar wordt in de zoekresultaten. Voor de korte termijn is zoekmachine adverteren dus winstgevender, en op de lange termijn (na ongeveer 6 maanden) is zoekmachine optimaliseren weer voordeliger.

Social media marketing

Social media is niet meer weg te denken bij een groot deel van de mensen. Er wordt dan ook veel tijd gespendeerd op deze kanalen, dit maakt het ideaal voor bedrijven om hier ook zichtbaar te zijn. Zichtbaar zijn op social media kan dan ook weer op twee manieren: betaald en organisch. Social media advertising geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld bezoekers die op je website zijn geweest te retargetten. Hiermee krijgen zij een advertentie te zien zodat ze toch weer naar jouw website gaan om een aankoop te doen. Ook is social media een mooi online marketing kanaal om nieuwe bezoekers naar je website te trekken.

De organische manier van social media marketing is meer om een beleving te creëren om jouw merk heen. De eerste stap hierin is het verzamelen van volgers. Met een grote achterban op social media heb je een groot bereik als je bijvoorbeeld een nieuw product wilt promoten. Uiteindelijk is het dan natuurlijk de bedoeling dat deze klanten vaker terug komen naar jouw website of winkel om zo meer verkopen te genereren.

Benieuwd hoe ik met online marketing in Stolwijk en de rest van Nederland jouw bedrijf kan laten groeien? Neem dan vrijblijvend contact op!

Menu