Selecteer een pagina

Nu ik zeker weet welke kant ik op ga met mijn koers, moet ik hier meer informatie over verkrijgen. Als ik Voice Search Optimization als dienst wil introduceren bij DoubleSmart is het wel de bedoeling dat deze van hoge kwaliteit is. Daarom heb ik me deze week bezig gehouden met Voice Search Optimization en hoe dat in zijn werk gaat. Daarnaast is mijn enquête nog in volle gang. Ik heb meerdere studenten gevonden die bezig zijn met afstuderen in de zelfde richting als ik, namelijk voice. Ik ben daar nu een netwerk mee aan het opbouwen en zij zijn ook mijn enquête aan het verspreiden. Daarnaast heb ik deze week een blog over Voice Search geschreven voor op de website van DoubleSmart en nog twee artikelen over Voice Search op andere blogwebsites.

Voice Search Optimization

Ik ben deze week veel te weten gekomen over hoe je kan optimaliseren voor voice search. Dit gaat op een andere manier dan bij normale zoekmachine optimalisatie. Deze informatie heb ik voornamelijk uit webinars en best practices uit Amerika gehaald. Globaal komt het neer op de volgende punten:

  • Optimaliseren van je bedrijfsvermelding, lokaal erg belangrijk. Voor Google Assistant is dit Google Mijn Bedrijf, voor Siri is dit Apple Maps en Alexa haalt haar informatie uit Yelp.
  • Snelle website is al belangrijk, maar met voice search nog meer.
  • Nieuwe manier van content, meer schrijven in natuurlijk gesproken taal. Ook is het hier belangrijk om meer te richten op antwoorden, zodat de voice assistant dit als antwoord kan geven.

Dit is bij elkaar allemaal belangrijk om gevonden te worden met voice search. Als bedrijf is het dus van belang om hier op in te gaan spelen. Meer hierover staat in mijn blog die ik heb geschreven voor DoubleSmart en is hier te vinden!