Concept & advies geven

Om voor DoubleSmart en haar klanten echt impact te realiseren, heb ik een concept ontwikkeld. Dit concept omvat de dienst Voice Search Optimization. Er zijn nog meerdere diensten die ik op dit moment met mijn kennis aan zou kunnen bieden. Deze heb ik ook beschreven in mijn koers, namelijk: Chatbot en Voice Skills. Ik heb gekozen om me allereerst te verdiepen in Voice Search Optimization, omdat dit het dichts bij het huidige dienstenpakket van DoubleSmart past. Dit heb ik samen met de medewerkers van het bedrijf besloten en ook mede met enkele klanten. Onze klanten willen eerst wat kleinere stappen maken op het gebied van Voice en kijken hoe dit zich ontwikkeld. Grote investeringen in Voice Skills zijn nog niet van toepassing voor deze bedrijven. Dit neemt natuurlijk niet weg dat Chatbots en Voice Skills ook belangrijk zijn. Echter is hier het doel om dit intern uit te werken en te testen. Voor Voice Search Optimization is het de bedoeling dat ik dit ook extern bij een klant ga uitvoeren.

Mijn advies naar de organisatie toe was dan ook: “Eerst zorgen voor een kwalitatief goede dienst voor Voice Search Optimization en later ook Chatbots en Voice Skills hieraan toevoegen.” Voor klanten is dit een kleinere stap, omdat SEO en VSO erg dicht tegen elkaar aan liggen. Hier gaat het namelijk om het optimaliseren van de website en bij Chatbots en Voice Skills om het bouwen van een nieuw kanaal. Wanneer de consumenten in Nederland ook meer gebruik gaan maken van dit soort toepassingen, Voice Skills pas interessant worden. En dan zullen wij als online marketing bureau hierop inspringen met de kennis die ik tot nu toe heb opgebouwd.

Doelen en tijdpad

Mijn doelen heb ik onderverdeeld in ‘intern’ en ‘extern’. Ik ga namelijk mijn bevindingen binnen DoubleSmart uitvoeren en testen, maar ook buiten DoubleSmart. Hier heb ik ook een tijdpad aan gekoppeld om tot waarde creatie te komen. Concreet houdt dit in:

  • Intern: “DoubleSmart Voice Search Ready” maken. Hiermee bedoel ik alles toepassen, dus Voice Search Optimization, Chatbot en Voice Skill. Ik zal dan de website gaan optimaliseren voor Voice Search, om te zorgen dat DoubleSmart gevonden wordt als online marketing bureau. Daarnaast een chatbot bouwen voor op de website van DoubleSmart en een eigen Voice Skill ontwikkelen. Dit allemaal ga ik doen van 15 april tot en met 3 mei. Dat betekent dat ik daarna nog genoeg tijd heb om het te testen en te verbeteren.
  • Extern: Naast dat ik DoubleSmart zelf “Voice Search Ready” maak, is het natuurlijk ook belangrijk om hier een commerciële waarde aan te koppelen. Voice Search wordt steeds belangrijker en bedrijven willen dan natuurlijk ook nog steeds gevonden worden door hun (potentiële) klanten. Daarom gaan we bij DoubleSmart, naast de huidige diensten, ook Voice Search Optimization aanbieden. Het is de bedoeling dat ik tijdens m’n afstuderen al begin met een pilot bij een klant. Na mijn afstuderen zal ik dit verder uitbreiden tot uiteindelijk een kwalitatief goede dienst.
Menu